20 yaşının biraz üzerindeyseniz, LimeWire gibi programları müzik dinlemek için kullandığımız, ya da “YouTube MP3 dönüştürücü” şeklinde Google aramaları yaptığımız günleri hatırlarsınız. Özellikle Avrupa veya Amerika’da yaşamayanlar için bir zamanlar istediğimiz müziği dinlemenin tek mantıklı yolu buydu.
Ancak sonra Spotify ve Apple Music gibi platformlar hayatımıza girdi. Bu uygulamalar, uygun fiyatları ve kullanıcı dostu arayüzleri ile alışkanlıklarımızı tamamen değiştirdi ve bu durumun yakın zamanda değişmeyeceği gibi görünüyor. Hatta, Spotify son raporunda fiyat artışına rağmen ödeme yapan müşteri sayısında bir artışla karlı bir üçüncü çeyrek bildirdi. İşte detaylar…
2023 yılının üçüncü çeyreği için Spotify raporunu yayımladı. Bu çeyrekte, şirket kar elde etti. Bu, geçen yılın zararlarına göre önemli bir gelişme. Bu süre zarfında aylık aktif kullanıcı sayısı yıllık bazda %26 artarak 574 milyona ulaştı, bu da 2 milyon kullanıcı ile beklentileri aştı.
Spotify tarihi bir çeyreği geride bıraktı
Platform için daha da önemli olan şey, ödenen abone sayısının da yıllık bazda %16 artarak 226 milyona ulaşmasıdır. Spotify’nin son zamanlarda bazı ücretsiz özellikleri sadece Premium abonelere özel hale getirmesi, kullanıcıların kararlarında önemli bir etkiye sahip oldu.
Spotify tarafından yayımlanan 2023 Q3 raporunda dikkate değer bir diğer detay, toplam gelirin yıllık bazda %11 artarak 3.4 milyar €’ya ulaşmasıdır. Bu, beklenen sonuçları aştı. Ancak, tüm bu olumlu gelişmelere rağmen Spotify, kayıpsız yayın hizmeti sunma konusunda kullanıcılarının beklentilerini tam olarak karşılamadı. Audiophile kullanıcılar, “Supremium” adında olduğu söylenen ve ek özellikler içeren, aylık 19.99$ fiyatlandırılan Spotify’ın kayıpsız ses sunumu hizmetini dört gözle bekliyor.